Om oss
När en verksamhet utsätts för förändringar är dess förmåga att snabbt analysera situationen och agera avgörande för dess fortlevnad och fortsatta utveckling.
Våra tjänster är relaterade till just förändrings- och utvecklingsarbete, där vi fungerar som rådgivare, facilitators, katalysatorer och pådrivare, såväl på övergripande organisationsnivå som på avdelnings-, grupp- och individnivå.
I framgångsrika organisationer har ledning och medarbetare samma uppfattning om det grundläggande syftet med verksamheten.
En gemensam uppfattning om uppgift och resultat skapar plattformen att vidareutveckla verksamheten.
I det arbetet är ledning och styrning, förändring och utveckling, organisation och arbetssätt samt värdegrund och företagskultur nyckelområden.
Vi har gedigen erfarenhet att arbeta inom dessa områden och kan bidra med effektiva arbetssätt och verktyg för att säkra verksamhetens utveckling.
Alla verksamheter utsätts förr eller senare för ändrade förutsättningar.
Omvärldsanalys och utvecklingsarbete i olika former är de enskilt viktigaste faktorerna för att möta förändringar och därmed säkra en organisations fort- och överlevnad.
I våra uppdrag fokuserar vi på förändrings- och utvecklingsarbete i hela eller delar av verksamheten. Alla verksamheter äger sin egen process - vår roll är att bidra till att säkra att tiden mellan ord och handling är välbalanserad.
Våra uppdrag är ofta långsiktiga. Vi är rådgivare och stöd till VD, företagsledning och ledningsgrupper i deras arbete med att omvandla mål och strategier till handling.
Våra inspel & idéer innehåller bland annat kapitel från vår senaste bok, Livskraftigt ledarskap.
Här får ni möjlighet att läsa delar av våra inspel samt ladda ner dem i sin helhet. Nya inspel adderas allteftersom.
Impact Företagsledning AB är ett oberoende svenskt konsultföretag. Vi är seniorkonsulter som arbetar som rådgivare till företagsledningar och ledningar i offentlig förvaltning.
Impact grundades 1985. Vi har gedigen erfarenhet av uppdrag inom förändring och utveckling, ledning och styrning, organisation och arbetssätt samt företagskultur och värdegrund.
I framgångsrika organisationer har ledning och medarbetare samma uppfattning om det grundläggande syftet med verksamheten.